Studium ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Struktura magisterského programu GS Státní závěrečná zkouška Diplomová práce Informace k online výuce ****************************************************************************************** * STRUKTURA MAGISTERSKÉHO PROGRAMU GS ****************************************************************************************** V akademickém roce 2020/2021 nabývá platnost nově akreditovaná verze studijního programu G Studující nastoupivší do nové verze akreditace musí plnit nově nastavené podmínky studia. nastoupivší do předešlé verze akreditace pokračují dle podmínek předešlé verze akreditace. *========================================================================================= * STUDIJNÍ PLÁN PLATNÝ OD AKAD. ROKU 2020/2021 ("nová akreditace") *========================================================================================= Studijní plán prezenční a kombinované formy studia je identický. Povinné kurzy 72 Povinně volitelné kurzy min 36 Volitelné kurzy max 12 Státní závěrečná zkouška 0 Obhajoba diplomové práce 0 Celkem: 120 Povinné kurzy: I. semestr  Počet ECTS: 1. Dějiny feministického myšlení 4 2. Feministická literární teorie a kritika  4 3. Epistemologie vědy 4 4. Metodologie v sociálních vědách 4 5. Interpretace filozofických textů 4 6. Argumentace a odborný diskurz 4 Povinné kurzy: II. semestr  Počet ECTS: 1. Komparativní dějiny sexuality 4 2. Feministická kulturní studia 4 3. Teorie a politika identity  4 4. Sociální struktura a instituce 4 5. Intersekcionalita: teorie a metody 4 6. Diplomní seminář I - koncept 4 Pevný počet ECTS kreditů za povinné kurzy 1. roku studia 48 Povinné kurzy: III. semestr   Počet ECTS kredi 1. Comparative Gender in Global Perspective 4 2. Sociologie medicíny a genderové aspekty zdraví 4 3. Diplomní seminář II - výzkum 4 Povinné kurzy: IV. semestr Počet ECTS kredi 1. Gender v teorii a praxi: aplikovaná genderová analýza 4 2. Diplomní seminář III - psaní 8 Závěrečné státní zkoušky 0 Diplomová práce 0 Pevný počet ECTS kreditů za povinné kurzy 2. roku studia: 24 Celkový počet ECTS kreditů za všechny povinné kurzy:   72 V průběhu celého studia musí studující kromě 72 kreditů z povinných předmětů získat dalšíc kreditů, tj. absolvovat k povinným ještě další povinně volitelné (PV), případně volitelné PV kurzy jsou kurzy vypisované studijním programem GS. Zbývající volitelné kurzy mohou být libovolných kurzů ostatních magisterských programů FHS či kateder a programů jiných fakult být uznány z předešlého studia [ URL "https://fhs.cuni.cz/FHS-1753.html"] . Do celkového p lze však počítat jenom 12 kreditů z volitelných předmětů. Z uvedeného vyplývá, že studujíc alespoň 36 kreditů z povinně volitelných kurzů. Pro postup do dalšího akademického roku je potřeba získat alespoň 50 kreditů, na postup z třetího ročníku pak 100 kreditů. Nesplnění této minimální hranice je důvodem k ukončení st fakulty. Nesplníte-li povinný předmět v semestru, kdy vám byl zapsán, jeho plnění se automaticky př akademického roku (tzn. že na plnění povinných předmětů máte de facto dva akademické roky) povinný předmět do konce této prodloužené lhůty, bude vám studium automaticky ukončeno. Přesné názvy všech kurzů a rozvrh programu naleznete v sekci Rozvrh a bloková výuka, samoz Text akreditace. [ URL "KGS-5-version1-1_gs_akr_formular_11_4.pdf"] *========================================================================================= * STUDIJNÍ PLÁN PLATNÝ DO AKAD. ROKU 2020/2021 ("stará akreditace") *========================================================================================= Potřebný počet ECTS kreditů k ukončení studia = 120 Povinné kurzy 56 Povinně volitelné kurzy min 52 Volitelné kurzy max 12 Státní závěrečná zkouška 0 Obhajoba diplomové práce 0 Celkem: 120 Povinné kuzy - I. semestr:  Počet ECTS kreditů za P kurzy 1.Stylistika, argumentace a literární teorie 8 2. Metodologické přístupy v genderových studiích 8 3. Historie feministických teorií 8 Povinné kurzy - II. semestr:  Počet ECTS kreditů za P kurzy 1. Diplomní seminář I. 3 2. Gender, sexualita a politika identity 8 3. Feministická kulturní studia 8 . Pevný počet ECTS kreditů za povinné kurzy 1. roku studia Povinné kurzy - III. semestr:   Počet ECTS kreditů 1. Diplomní seminář II 5 Povinné kurzy - IV. semestr: Počet ECTS kreditů 1. Diplomní seminář III. 8 Závěrečné státní zkoušky 0 Diplomová práce 0 Pevný počet ECTS kreditů za povinné kurzy 2. roku studia: Celkový počet ECTS kreditů za všechny povinné kurzy: V průběhu celého studia musí studující kromě 56 kreditů z povinných předmětů získat dalšíc kreditů, tj. absolvovat k povinným ještě další povinně volitelné (PV) a volitelné (V) kurz kurzy vypisované studijním programem GS. Zbývající volitelné kurzy mohou být vybrány z lib ostatních magisterských programů FHS či kateder a programů jiných fakult UK. Do celkového lze však počítat jenom 12 kreditů z volitelných předmětů. Z uvedeného vyplývá, že studujíc alespoň 52 kreditů z povinně volitelných kurzů. Pro postup do dalšího akademického roku je potřeba získat alespoň 50 kreditů, na postup z třetího ročníku pak 100 kreditů. Nesplnění této minimální hranice je důvodem k ukončení st fakulty. Nesplníte-li povinný předmět v semestru, kdy vám byl zapsán, jeho plnění se automaticky př akademického roku (tzn. že na plnění povinných předmětů máte de facto dva akademické roky) povinný předmět do konce této prodloužené lhůty, bude vám studium automaticky ukončeno. Přesné názvy všech kurzů a rozvrh programu naleznete v sekci Rozvrh a bloková výuka, samoz systému. *========================================================================================= * *========================================================================================= *========================================================================================= * STÁTNÍ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA *========================================================================================= Úspěšné zakončení studia je podmíněno úspěšným složením státní závěrečné zkoušky (SZZK) a diplomové práce. Studující má na složení SZZK celkem tři pokusy, nesloží-li zkoušku ani po třetí, bude stud ze strany fakulty ukončeno.Maximální lhůta na složení SZZK a obhájení DP je 5 let od nástu O složení státní závěrečné zkoušky se může studující pokusit až po té, co úspěšně absolvuj předměty (včetně všech diplomních seminářů) a dosáhne 120 ECTS. Před přihlášením na termín nejdříve spustit v SISu kontrolu, která potvrdí, že uvedené podmínky byly naplněny. V den SZZK se studující dostaví hodinu před konáním samotné zkoušky na přípravu, během kte podpůrných materiálů vypracuje odpovědi na vylosované otázky a text k analýze. Okruhy ke státní závěrečné zkoušce - nová akreditace [ URL "KGS-5-version1- okruhy_szzk_studium_zs_2020_a_pozdeji.pdf"] Okruhy ke státní závěrečné zkoušce - stará akreditace. [ URL "KGS-5-version1-okruhy.pdf"] *========================================================================================= * DIPLOMOVÁ PRÁCE *========================================================================================= V diplomové práci má studující prokázat, že splnil nároky kladené na samostatné zvládnutí problému v daném oboru, tj. schopnost jasně formulovat výzkumné téma/otázky, zdůvodnit vyu metodologii, realizovat vlastní výzkum, analyzovat a interpretovat dosažené výsledky, prez souladu s akademickými standardy a pracovat s odkazovým a poznámkovým aparátem. ------------------------------------------------------------------------------------------ Registrace diplomové práce ------------------------------------------------------------------------------------------ Na začátku třetího semestru jsou všichni studující zapsáni do Diplomního semináře II. Smys semináře je metodologická příprava na formulaci výzkumného projektu a pokračování v přípra práce. Je potřeba, aby studující v rámci plnění svých povinností respektovali následující postup • Do konce listopadu je nutné oslovit a vybrat si jednu/oho z interních vyučujících, u kte psali svou diplomovou práci. - Při hledání a oslovování vyučujících se zamyslete nejen nad jejich specializací a témate zároveň nad preferovanou metodologií a předpokládaným zdrojovým materiálem svého výzkumu. - Prosím počítejte s možností, že vámi zvolený/á vedoucí může mít obsazenou kapacitu a bud s někým jiným… - Pokud máte zájem o vedení vaší DP externí/m vyučující/m, je třeba (kromě oslovení extern možnost předjednat s garantkou studijního programu. - Možnost vedení DP musí být nejen konzultována, ale i potvrzena vyučující/m! Jméno vedouc prosím nahlaste emailem tajemnici GS (v kopii se zvolenou/ným vedoucí/m) do uvedeného data • Do konce ledna je pak nutné zaregistrovat svou DP u tajemnice GS. - Vyplňte Registrační formulář DP [ URL "KGS-5-version1-gs_fhs_formular_registrace_dp.doc" téma, název a anotaci DP. Údaje uvedené v tomto závazném formuláři musí být konzultované a vedoucí/m vaší DP. - Originál vyplněného a podepsaného formuláře odevzdejte tajemnici GS, které zároveň pošle elektronickou verzi (ve wordu!). - Následná změna tématu diplomové práce i její(ho) vedoucí(ho) po zaregistrování v SIS je podmínky, že je vše konzultováno a schváleno všemi zúčastněnými. ------------------------------------------------------------------------------------------ Odevzdání diplomové práce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1. Kontrola: Nejdříve si zkontrolujte, zda máte potřebný počet kreditů k ukončení studia (120 kreditů), kreditů za všechny povinné kurzy, dále minimálně 52 kreditů z povinně volitelných předmětů kreditů za volitelné kurzy. Kontrolu studia provedete v SIS v sekci "kontrola studia" ve s studijním systému také zkontrolujte, zda máte aktuální e-mailovou a poštovní adresu, na kt odd. pošle pozvánku na promoci. 2. Pak si pozorně prostudujte požadavky kladené na DP [ URL "KGS-5-version1-kgs_dp.doc"] . rozsah DP je 80-120 normostran. 3. Termíny odevzdávání diplomové práce: jsou uvedeny v harmonogramu příslušného akademického roku [ URL "https://fhs.cuni.cz/FHS-3 který je k nalezení na webových stránkách FHS UK. Tyto data jsou závazné pro celou fakultu V průběhu odevzdávání práce můžete s případnými dotazy kontaktovat tajemnici na: olga.kurt nebo telefonicky: 224  271  451. 4. Pro kompletní a řádné odevzdání diplomové práce je nutno: • nahrát elektronickou verzi DP do SIS do půlnoci (tj. 23:59) daného termínu ve formátu.pd v jakém ji tisknete. Rovněž se nahrává zvlášť český a anglický abstrakt, opět ve formátu formát než .pdf/A SIS nepřijme, nejdříve se proto ujistěte, zda je DP ve formátu pdf/A a do systému vložte - vložení a kontrola může SISu trvat i několik minut, nic neodkládejte chvíli. V SISu požádáte také o kontrolu plagiátorství, výsledek se v SISu uloží. Za včas práci se počítá pouze ta, u které budou v termínu odevzdány obě verze (elektronická a ti být identické! Videonávod ke vkládání do SISu je zde [ URL "https://www.youtube.com/watch?v=iGeHVyW4kIY • Dva nejjednodušší způsoby konverze na formát pdf/A: 1. We Wordu klikněte na horní liště na možnost "soubor" - "uložit jako" - "uložit jako seznamu vyberte "formát pdf/A". V případě, že tato možnost chybí, zvolte jenom "formát klikněte na "možnnosti" a zaškrtněte "kompatibilní s normou ISO 19005-1 (pdf/A). 2. Na internetu je několik stránek, které vám formát pdf zdarma konvertují na pdfA. 3. Další detailní informace naleznete také zde. [ URL "https://cuni.cz/UK-7987.html"] • přihlásit se k obhajobě v SIS v sekci Státní závěrečné zkoušky. V této sekci se nachází vygenerovaná přihláška k obhajobě, kterou je nutno vytisknout a podepsanou odevzdat spol • od akademického roku 2020/2021 stačí odevzdat pouze jeden fyzický výtisk v pevných deská nejpozději v den konání obhajoby. Na termínu odevzdání fyického výtisku diplomové práce přihlášky k obhajobě (ze SISu) se předem domluvte s tajemnicí katedry: olga.kurtinova@fh ------------------------------------------------------------------------------------------ Obhajoba diplomové práce ------------------------------------------------------------------------------------------ Obhajoba je standardně vždy stejná, tj. nemá žádné speciální podoby podle vedoucích, opone Studující k obhajobě připstupujeje po úspěšném složení státní zkoušky. Studující má vždy c stručné představení práce (zejména její výzkumnou otázku, vysvětlení použité metody a zdro hlavních zjištění a závěrů). Není potřeba připravovat si powerpointovou prezentaci, ačkoli sebou poznámky. Po úvodním představení se přečtou oba posudky a studující následně dostane prostor reagova vznesené v posudcích (zpravidla zejména oponentském). Na závěr proběhne obecná rozprava o diplomové práci s komisí. Celá obhajoba trvá přibližně 50 minut. ****************************************************************************************** * INFORMACE K ONLINE VÝUCE ****************************************************************************************** V případě online výuky probíhají kurzy GS v systému MSTeams. Ještě před začátkem semestru ujistěte, že máte MSTeams stažené ve svých počítačích, máte v nich zřízený účet a umíte s rudimentárně zacházet. UK nabízí celou řadu webinářů a dalších podpůrných nástrojů na svýc stránkách Velkou výhodou MSTeams oproti jiným platformám (např. ZOOM) je, že všechny kurzy GS, které registrované, budete vidět přehledně na ploše MSTeams a budete v nich moci pracovat najedn *========================================================================================= * Jak pracovat s MS Teams *========================================================================================= Všechny informace k práci s platformou MS Teams naleznete zde [ URL "https://dl.cuni.cz/ms NÁVOD NA PŘIHLÁŠENÍ DO MS TEAMS [ URL "https://dl.cuni.cz/wp-content/uploads/Navod-na-prih Teams-2.pdf"] Pokaždé, když dojde ve vašich MS Teams k nějaké změně (přidání do týmu, odstranění z týmu, na videokonferenci, nahrání dokumentů,...), budete na ni upozorněni buď formou desktopové (v případě, že máte MS Teams nainstalované ve svém zařízení), případně e-mailovou notifika mailové notifikace jsou nicméně odesílány na váš univerzitní, automaticky vytvořený účet v přesměrování na vámi běžně užívanou mailovou schránku se prosím řiďte tímto manuálem: 1 /v prvním kroku běžte na office365.cuni.cz nebo se přihlašte do Microsoft účtu jinak. 2/ Po přihlášení klikněte vlevo na ikonku Outlook. 3/ Může to po Vás chtít přihlášení do Outlooku. Použijte své číslo CAS a přidejte koncovku Klikněte na Ano. 4/ Po přihlášení do Outlooku klikněte vpravo na Nastavení a po rozbalení lišty klikněte do Zobrazit všechna nastavení Outlooku. Zde vyberte Přeposílání, na ně klikněte a vložte svůj osobní e-mail. V případě technických problémů se obraťte na vyučující/ho kurzu, případně na LVT FHS UK [ fhs.cuni.cz/fhs-528.html"] .